Zomaar een greep uit wat we in 2025 deden: we boden noodhulp met een boterham, een kop koffie en een doos Duplo, maar ook en vooral en veel achter de schermen, samen met andere organisaties en partners. We boden onderdak in onze noodopvang, we zochten opvang bij particulieren en begeleiden mensen naar recht op zorg, onderdak of hulp . Met 1:1 aandacht van onze diaconaal werkers aan de broodtafel, maar ook met een maatje, met 200 Leienaars samen of met heel ons netwerk voor ons nieuwe mondzorgproject. .

In al die hulpvragen gaat het telkens weer om omzien naar die ene mens, met aandacht en een luisterend oor, om te overbruggen en mee te lopen totdat er weer uitzicht, overzicht of dragende grond onder de voeten is. Veel meer dan materiële hulp, leer ik dat dat ons werk typeert, wezenlijk maakt en onderscheidt van andere voorzieningen of sociale partners. Om geen genoegen te nemen met nee, maar onder protest te helpen, om stem te zijn voor hen zonder stem, om daar waar geen voorzieningen zijn het gewoon zelf maar te gaan doen, gelukkig samen met heel veel anderen en uw en jullie hulp.

Dus Een Grote Dikke Dankjewel voor jullie bijdrage, steun en hulp!

Je leest alles in het Jaarverslag 2025